logo
FA 3/2023 informacje i komentarze

materiał sponsorowany

Technologia Salesforce

Technologia Salesforce 1

W jaki sposób technologia Salesforce może zwiększyć skuteczność działań w branży edukacyjnej

Salesforce jest liderem na rynku rozwiązań chmurowych i największym na świecie dostawcą aplikacji dla biznesu. Platforma nawiązał współpracę z już ponad 150 tys. klientów na całym świecie, a swoimi rozwiązaniami wspiera takich gigantów jak Sony, Coca-Cola, Apple czy Facebook. Rozwiązania Salesforce pomagają specjalistom z działów marketingu, sprzedaży, czy usług w budowaniu relacji biznesowych i realizacji celów sprzedażowych. Odpowiednio dobrane narzędzia mogą także zwiększyć skuteczność codziennych działań szkół i uczelni wyższych.

Salesforce jest wykorzystywany w branży edukacyjnej już od wielu lat do wspierania kilku kluczowych obszarów.

Rekrutacja – narzędzia Salesforce w znacząco ułatwiają zarządzanie procesem rekrutacji – umożliwiają zbieranie najważniejszych danych na temat studentów, takich jak informacje kontaktowe czy historia edukacji. Zwiększa to skuteczność rekrutacji, jednocześnie zapewniając potencjalnym studentom łatwy dostęp do informacji na temat oferowanych programów i usług.

Zarządzanie studentami – platforma Salesforce dostarcza miejsce w systemie oparte na tzw. widoku 360. Dzięki temu działy administracji zyskują łatwy dostęp do istotnych danych na temat uczniów, możliwość śledzenia danych historycznych oraz zarządzenie postępami studentów – ułatwiając w tym samym komunikację między uczniami a pracownikami administracji.

Zarządzanie programami – rozwiązania Salesforce pomagają w przechowywaniu i zarządzaniu programami, kursami oraz szkoleniami, oferując łatwy dostęp do danych na temat zapisów i rentowności usług oraz możliwość budowania raportów na podstawie aktualnych i historycznych portfolio uczelni.

Zarządzanie zasobami ludzkimi – Salesforce znacznie ułatwia procesy związane z zarządzaniem rekrutacją, szkoleniem pracowników czy śledzeniem wynagrodzeń, jednocześnie oferuje automatyzację wielu procesów i odciążenie kadry pracowniczej.

Obsługa klienta – dzięki Salesforce można łatwo śledzić kontakty z klientami, zarządzać pytaniami i reklamacjami, a także ułatwić procesy administracyjne związane z przetwarzaniem wniosków i dokumentów.

Według badania przeprowadzonego przez platformę w 2018 roku, aż 73% badanych uczelni wykorzystuje rozwiązania Salesforce do zarządzania rekrutacją i procesami aplikacyjnymi, a aż 64% decyduje się na wykorzystanie ich do zarządzania kontaktami z klientami/studentami. Natomiast z badań przeprowadzonych w 2020 roku wynika, że uczelnie, które wykorzystują Salesforce, osiągają znaczące korzyści, takie jak zwiększenie skuteczności procesów rekrutacyjnych i usprawnienie zarządzania programami edukacyjnymi.

Narzędzia Salesforce otwierają przed uczelniami wiele możliwości – usprawniają i automatyzują wiele codziennych procesów i pozwalają skupić się na realizacji głównych celów uczelni wyższych i szkół.

Wróć